Thursday, May 14, 2009

teringat..

haritu tgk tahu/tauhu/tofu/taufu/ dan pelbagai lagi nama yg wujud menerangkan serat soya yang lembut gebu itu, ingat nak ingat sesuatu..
harini baru teringat nak tulis supaya boleh ingat apa yg terfikir tu..

tengok tofu dalam air.
tofu= lembut, mudah pecah, kene bersih, x boleh terdedah, perlu air,
ya perlu air.
setelah siap dibuat, diletak dalam air..
untuk lindung tofu itu, segar tofu itu, tidak rosak tofu itu,

teringat aku masa aku janin dulu..
aku lembut, fragile, terlindung, perlu air.
cecair mengelilingi aku,
lindung aku, selesakan aku, memastikan aku segar,


berhati hati aku bawak tofu dalam bekas berair itu sebab takut pecah..

kesian ibu mengandung..

terima kasih mak!



* skarang aku masih tidak sabar tertunggu tunggu beg kertas misteri dari seberang.. 

2 comments:

AkuKopiKauSiapa? said...

haha. best. aku suke yang ini.

apeklowek said...

thanx..hehe