Friday, December 12, 2008

kenapa or mengapa?

hmpphh..aku pun tak tahu bagaimana fungsi sebenar 2 perkataan ini..tapi persoalan aku sekarang ialah untuk diriku..dan kalau siapa ada jawapan boleh tolong bagitau k..kenapa or mengapa aku boleh menulis bila ianya adalah mengomen ..mengkritik..dan sebagainya..tapi tidak dengan memulakan sesuatu seperti yang aku buat sekarang ini..?? argh--aku rasa aku tahu kenapa..dan tgh cuba untuk ubah dgn menulis ini..ya..aku terlalu banyak fikir..dan last last tak jadi publish..even untuk entry ini aku menuba untuk tidak backspace..dan tulis saja walaupun ianya bersepah..tak teratur..dan sebagainya..biarlha..yang penrerting aku kena cuba ubah perkatra pertama itu..jangan banyak sangat benda nakfikir..tulis je..ahahhaha...even ianya hanyalah repekan..malah itulah tujuan akyu nak blog..nak belajar menulis..supaya aku boleh sampaikan idea aku dengan lebih baik..so buat amsa ni..aku rasa aku boleh menyampaikan idea ketika lepak bersama dan keadaan tidak formal..aku sangat ingin untuk bisa menulis hinga ke tahap orang tercetus untuk berfikir tentang apa yang aku tulis..kerna banyak perkara yang aku fikir yang aku nak tahu tentang apa oerang lain fikir dan aku nak orang tahu apa aku fikir..dan untuk aku ingat sendiria apa yg aku pernah fikir..kerna aku seorang pelupa..wahh..aku akan tekan publish..ahaha..byk pulak error..xpe..xpe.ini latihan pertama..jgn padam dulu..aku dapat latihan ni bila aku ingat pasal kerja kerja aku..kenapa ianya slalu jadik bila last minute?? sbab aku x byk fikir n x ubah ubah dah..ahahah

5 comments:

AkuKopiKauSiapa? said...

biar aku kasi tips

1. banyak membaca buku melayu
2. gunakan 1 titik berbanding 2 titik. contoh:
"aku tak tau la...mungkin perlu..atau tidak"
buat begini
"aku tak tau la, mungkin perlu, atau tidak"

aku nak bace pon tak pening

3.gunakan struktur kata yang skema
4.jangan fikir, luahkan
5.bina point dalam kepala otak

apeklowek said...

terima kasih untuk tips itu..

apekzer said...

canilah.. tips aku ko tayah tulis.. tapi ko taip.. mungkin lebih efektif. kerana menulis di papan kekunci akan mengotorkan papan kekunci malah jika menulis dengan kasar mungkin merosakkan papan kekunci tersebut.

apeklowek said...

ahahahahahahaha

Rfq Kml said...

haha.selamat berblogging.btw, practice makes perfect. :)