Monday, May 28, 2007

bismillahirrahmanirrahim (the opening)


hahahaha..hmmm..im always abu abu about blogging..n i hope dat diz tym its not abu abu n i istiqamah huhu...wut to write..i da terpikir some topic mcm freemasonry which i really love to talk about..photography..music..n all things yg always run,jog,crawl dalam kepala before i can really makes my eyelids stick together..hmm..bout today..so many things happenned..jumpa ol frenz berbincang bout masalah ummat balalapan..waa..saspek kenny oo..he wrotes beberapa lagu da..n hani got 2nd place for some ratu cantik challenge..congratz ya! juz met them live for today n updating myself with new info bout mcmn bla bla bla skrg ..apahal bla bla bla jd camni..y kitak tetak(gelak) if kamek sebut nama bla bla bla..si bla bla bla dah lain aih, x pat nak ditolong gik..hmm it makes me feel like salkgfdhjhvythj to not knowing whats happening here in kuching..bout my fren sorg nih..hmm dgr dah jd lain..dah bukan mcm yg dikenali..hmm..why aa??why ada lagi balalapan yg stil x membuka pikiran n still nak mengecilkan community ntuk terlibat in a gang n buat bnda tak berfaedah..well diz iz wut i tot bout joining a gang or anything like that .. first..mengecilkan kelompok sendiri..suk kedirik n lupak dirik coz da hidup lam komuniti ya jak..merasa diri sendiri hebat coz x tgk org lain sbb diorg tgk kelompok sendiri jak...mengikat diri sendiri sedangkan lagi bez kalu hidup bebaz..tolong x ikhlas coz sebab nak tolong is dia sama gang n dah jd syarat gang ntuk tolong gang not sebab i care for u coz u r my friend..hmm..kesian la...y his gang tu tak kesian merosakkan hidup member sendiri? hmm..nvm..let me think first how to help him now..if truz discussing bout "gang" then become controversial lak..so..stop here la for now..hmm..haaa..i need to write diz coz i want to make this blog as my external hard disk..ahah..tgh hari tadik..pegi brief my cuz whos going to cenfos iium actually to his mom coz its my aunty yg nampak lebih bersemangat..its kinda funny to witness that scene..b4 diz i jrg gilak talk to diz aunty n uncle n my cuz himself coz theyre in kl before moving here in kch last 2 years rasanya..i told them bout taking aed..how fun is studio life..no exam..k tido..tido studio..bilik bersepah..i need to describe it in detail.. n then i get it why i did that..its bcoz im facing a phd holder and a doctor dude..woo..n i learn sumthing there..ask question until ur reaaaaalllly clear although i know that it is still not clear for them coz m coummunication skill is still terok n dat is also another reason y i bebena sgt nak blog n i start it now coz i think me myself da start tension asking myself bila gik? n tgh i brief my cuz n his parents i heard a woman voice "uve got message" haha.. and that msg is from my fren jannah asking me "ktk punya blog address pe eh?" which makes me rasa sgt bersalah to myself coz salu sgt being abu abu bout nak blogging..and now i da start n harap berterusan n hope anyone can 'tunjuk ajarku sifu'.. ; ) help me k with my english n all struktur ayat tu n my communication skill..help me present my ideas n tots in a better, fun,creative, n interesting way k! thanx all! fell free to critic..kutuk..hina..n jgn lupa bg solution o apa apa yg membina after kutuk k..please tunjuk ajar..coz i cant write this one special topic if kamek x ber skill gik in writing coz i dont want it to be sia sia..i want that special topic to be heard n get a response from the world..cheh..berangan..at least from bala bala madlaysia yg ku chenta pun da chukup..huhu..amiin..k..chow lok for now..haha..aku gik sik cayak..biar benar aku menulis..anyway..doakan aku truz menulis k....salam..

1 comment:

J said...

haha you dont have to care about struktur ayat semua la. just write what you feel like . :)

-jannah