Monday, November 16, 2009

End?



seeing far..
*gambar hiasan..tidak ada kena mengena dgn rob thomas..



“i believe the world is burning to the ground.. oh well i guess were gonna find out..lets see how far weve come..lets see how far weve come..i believe its all coming to an end..oh well i guess ‘*were gonna pretend’???..lets see how far weve come..lets see how far weve come”

Ini rob thomas cakap- suka la ni lagu by the way..dgr full lagila rs cam ada something.something

Kebelakangan ini byk diskusi akhir zaman..ah ha..sampai rob thomas pun cakap..tgk video clip lagila..

Point yg saya fikir ialah.. “*were gonna pretend’???..” inikah yg cuba dajjal buat..2012..digembar gemburkan..sebab..mungkin..

Satu fenomena semulajadi akan berlaku..bermula akhir zaman..jadi ini mungkin masa yg dajjal nantikan dalam satu daripada pelan dia..create fear..bagi org takut..sebab mungkin keadaan tidak seteruk mana..Cuma takutkan org..lets pretend ia akan berlaku supaya dia boleh menang..org tunduk takut..

Tapi smua ini Cuma..dan mungkin..masih byk mahu dibaca dan faham pasal ini..tapi notionku..ini Cuma..takutkan manusia..bukan ntuk takut zaman mau habis..bukan takut kita umat akhir zaman..tapi..takut untuk mati..siapa mahu selamat..ada escape plan ..skali lagi ‘mungkin’ as/u.s.a sediakan..tunduk sama diorg.

Macam point munsyi penah cakap..propaganda ufo..ufo digembar gemburkan..akan ada alien turun and attack manusia..usa paling byk pengetahuan pasal ufo..jom “bergabung” bawah usa lawan alien..

Bah..tapi lagi..mungkin.. argh mungkin ini smua tidak ada apa apa..terlebih fikir Cuma..lihat.. berjaya buat org fikir lebih lebih ini cerita.. aku pun blom tgk lagi 2012..hehe





*lama sudah tidak ada entri..ada beberapa sudah ditulis..cuma yg ini macam ok kot..sebab bnd yg saya bold kan :)

4 comments:

AkuKopiKauSiapa? said...

atau mungkin maksud were gonna pretend ialah kita tahu yang dunia ni akan hancur dengan apa yang kita buat kat atas dunia, tapi kita masih berpura-pura yang benda tu takkan jadi. dan kita terus buat kerosakan.

apeklowek said...

a.a..ntol tu..btw aku da tgk 2012..ko prasan x ada part presiden us buat ucapan to public to..aku x igt exact cmner..tapi msg dia lebeh kurang gini la" kte smua bergabung..xkisah agamab apa semua..together holdinghands..entering the DARK side bla bla " wow!

Anonymous said...

saja nyengok!

apekzer said...

kita semua tahu..
kiamat akan tiba..
tapi tak seorang manusia pun tahu bila ia akan tiba..
dah termaktub kan dalam quran...
beriman kepada hari akhirat.. means percaya ianya ada dan bakal hadir..

intepretasinya mungkin berbeza bagi setipa orang.. tapi bagi aku ia tetap akan ada cuma tak tahu bila..

tapi bukan itu poin yang aku nak jelaskan sebenarnya...itu yang semua orang tahu..

jelasnya disini kehadiran hari tu yang buat orang kita atau lebih spcifiknya umat islam ni punye pegangan jadi loose.. kita kalau ambil tahu kite sedar yang itu semua propaganda umat bukan islam yang sengaja nak divertkan kepercayaan kita atau lebih tepat saje nak melonggarkan iman kita..
dalam hal2 macam ni satu je yang patut di refer.. ia itu kepada Allah..
aku percaya walau bilamana ianya datang sape yang buat preparation pasti akan tenang.. dan siapa yang tak pasti tu semestinya takut..
spae tak takut mati bebb..

ntah la...prpaganda yang telah dirancang dan sedang direncanakan ni memang agak besar.. tunggu masa untuk berjaya.. apa yang kita semua boleh buat..
yang tahu sebarkan pada yang kurang tahu..
yang sedar cuba bangunkan yang tengah mengelamun...

untuk bangun tu yang susah.. perlukan anjakan paradigma. keadaan dimana ada sesuatu perkara dalam hidup yang bauta seseorang insan berubah..
manusia...perfict.. tapi complicated..

ajaib kan ciptaan ilahi..